Cutting and welding

In Holland Ferry in’t Veld is known for his trial skills. And he is able to build beautifull trial classic bikes from scratch.

Ferry agreed to do the construction work on the Honda, to follow the drawings and include his own knowledge on dimensions and function in trial use.

The tasks were: to cut some parts of the frame to make room for the footsteps, weld the footsteps in an good trial position, mount the chain tensioner and reshape the rear brake pedal to gain ground clearance.

Cut the exhaust to size and position the muffler as close to the frame as possible. The battery cover was reshaped to make room for the exhaust.

Cut and weld the rear axle plates that were designed to make room for the 18 inch rear wheel. The rear steps were cut from the rear swingarm.

Reposition the front mounting stubs of the tank to make room for sharp steering without hitting the tank. To this purpose the steering stop was also reshaped.

The work was done to full satisfaction, a real piece of art!

The steps are purchased at Sammy Miller Products in the UK along with the chain tensioner. The exhaust and muffler are a different story.

s90brakeandsteps

s90welding-action

s90axleplates

s90chaintensioner

s90exhaustbatterycover

s90exhaustcomplete

s90exhaustfrontview

s90tankposition

s90sharpsteering

Voor het constructiewerk aan de Honda is contact gezocht met Ferry in’t Veld. Ferry staat in de classic trial wereld bekend om zijn mooie motoren, motoren die hij vrijwel altijd zelf bouwt.

De plannen voor de werkzaamheden werden besproken en eigen inbreng op het gebied van maten en functionaliteit werden in hoge mate op prijs gesteld.

De volgende werkzaamheden werden uitgevoerd: stukken van het frame verwijderen om ruimte te maken voor de aanpassingen. Voetsteunen monteren in een goede positie en daarna het rempedaal aanpassen in verband met grondspeling.

De uitlaat inkorten en samen met de demper zo dicht mogelijk tegen het frame monteren. Het deksel van het accukastje werd aangepast voor dit doel.

De schetsplaten die waren ontworpen snijden uit staal en lassen aan de bestaande achtervork schetsplaten. En de voetsteunen van de achtervork afslijpen.

De voorste steunen van de tank naar achteren verplaatsen om meer ruimte te maken voor een grote stuuruitslag. Voor dit doel werd ook de stuur stop aangepast.

Alles is uitgevoerd naar volle tevredenheid, een echt stukje kunst!

De voetsteunen en kettingspanner werden aangeschaft bij Sammy Miller Products in Engeland. De uitlaat en demper zijn een apart verhaal.

Advertenties

Een gedachte over “Cutting and welding

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s